2014. december 24., szerda

Trüffel, szaloncukor vagy aminek készítjük, de finom

Trüffelből eddig kb. 300 került legyártásra, szaloncukorból "csak" 120. Ennyi talán elég is lesz erre az évre :). Jövőre már csak vendégvárónak készítem majd el ezeket a finomságokat, úgymond "mutatóba" :).

Hogyan kezdődött? A kismama jógás levelezőlistánkról az egyik anyuka ültette a bogarat a fülembe (ezúton is köszönet érte), egy roppant egyszerű recepttel. De még nem vitt rá a lélek. Aztán folytatódott egy kuszkuszos-sütőtökös vacsorával, amiből kicsit túllőttem az adagot. Volt még benne alma is, meg finom téli fűszerek, mint fahéj, gyömbér, szegfűszeg. Nem fogyott, én meg nem voltam konyhamalac hangulatban. Ezért kikevertem egy kis mézet valamennyi földimogyoró krémmel és ahhoz kezdtem el adagolni a kuszkuszos vacsora-maradékot. Addig pakoltam, amíg szépen elfogyott és a végére egy formázható masszát kaptam. Golyócskákat gyúrtam belőle, kakaóporba forgattam és kész is volt. Finom és kelendőbb is lett.

Aztán egészen idáig jutottam. Íme hát, a receptek:

Datolyás-mogyorókrémes golyó

1/2 kg magozott aszalt datolya
2 evőkanál natúr mogyorókrém (mókus v. török mogyoró, ki, hogyan ismeri)
2 evőkanál mogyoró olaj (u.a.)
2 evőkanál kakaópor
darált dió v. mogyoró v. mandula

A datolyát, ha száraz, negyed órára érdemes beáztatni, aztán kinyomkodva aprítóba v. turmixba tenni. Ha van nagy turmix a háznál, akkor mehet mind bele, ha nincs, akkor apránként. Ha túl híg/olajos a masszád, akkor a daráltakkal v. kakaóporral lehet sűríteni. Ha száraz, akkor a datolya felöntő levével, vagy további olaj  hozzáadásával tudod puhítani. A végén formázható masszát kell kapjál. Ebből készíthetsz golyócskákat, amiket kakaóporban, valamelyik daráltban, vagy ezek keverékében megforgatsz. Ha szaloncukrot szeretnél, formázd hosszúkásra, olvassz csokit és mártsd bele :).

Várható mennyiség: kb. 50 db

Szilvás-mákos trüffel

1/2 aszalt szilva
2 evőkanál meggymag olaj
2 evőkanál mák
2 evőkanál porcukor (nálunk darált nyírfacukor)

Ahogyan az előzőnél, elkészítjük a masszát és mehet a gyurmázás, csak itt értelemszerűen a mák a sűrítő :). A fél kiló alapanyag itt is ezt a kb. 50db-ot adja ki. Úgy tűnik, ez ennyit tud :).

Barackos-mézes

1/2 kg aszalt sárgabarack
4 marék dió
2 evőkanál gesztenyeméz
2 evőkanál mandula v. dióolaj
1 marék szeletelt v. darált mandula

Itt is mehet minden egybe, ha bírja a háztartási robotgép, ha nem, akkor egyesével. Mézzel tovább hígítani, dióval sűríteni lehet.

Áfonyás-fehér csokis varázs

1/2 kg aszalt vörös áfonya
10 dkg fehér csoki pasztilla (lehet kevesebb is, több is)
2 evőkanál meggymag olaj

Az egyik legfinomabb kreáció lett. Az elkészítés ugyanaz: mindent darálni, aztán gyúrni, söndörgetni.

Részemről a következő pár dolog miatt örülök ennek a nasinak:

1. jól el lehet benne rejteni a hidegen sajtolt növényi olajokat, amik kivétel nélkül kiváló A, E, D, K-vitamin és esszenciális zsírsav források (mindegyik más mennyiségben tartalmazza), melyekre szervezetünknek igen nagy szüksége van
2. pillanatok alatt készen van, tehát relatíve jó a pepecselés-elfogyasztás arány :)
3. tényleg olcsó és egészséges
4. ha nem enné a gyerek golyónak, csokiba mártva tuti befutó - és a sok hasznos összetevő mellett ennyi csoki belefér :)

További, kipróbálásra érdemes receptek:

http://blog.dejavuvilag.hu/cukormentes-egyszeru-es-egeszseges-desszert-praline-paleo-nyersvegan/#more-2107
http://iz-illat-varazslat.blog.hu/2014/09/05/csokibomba_bombazoknak

Édes ünnepeket Nektek!

Szeretettel: Füvecske

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése